ΑΡΘΡΟ (66) Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΩΝ GREEKLISH


Ναι, περί κατάρας πρόκειται. Ποιος όμως να μας καταράστηκε άραγε; Ο Μύρτιλος, ο Θυέστης, ο Οιδίπους, ο Εφιάλτης, η Ρεπούση; Νομίζω να μείνω μέχρι εδώ. Τι είδους άνθρωποι είναι αυτοί που χρησιμοποιούν τα greeklish; Πόσο Ελληνική είναι η παιδεία τους; Η πνευμαική καλλιέργειά τους;; Άραγε αν ζούσαν σήμερα οι πνευματικοί πατέρες του νεότερου Ελληνισμού: Ελύτης, Παλαμάς, Μόντης, Ρίτσος, Καβάφης, Λιπέρτης, Κάλβος, Παπαδιαμάντης, Σεφέρης, Μιχαηλίδης, Σικελιανός, και ειδικά ο… Αδαμάντιος Κοραής, θα έγραφαν greeklish;;;;;

Η Ελληνική γλώσσα ομιλείται εδώ και 4 χιλιετίες, και είναι η αρχαιότερη ζωντανή γλώσσα. Το ελληνικό αλφάβητο έχει (τουλάχιστον) 28 αιώνες ζωής. Τουλάχιστο λέμε, επειδή κατά τη Γεωμετρική εποχή (σκοτεινά έτη) δεν βρέθηκαν γραπτά κείμενα. Ήταν η περίοδος που οι Δωριείς κατέστρεψαν τον Μυκηναϊκό/Αχαϊκό πολιτισμό. Η κοινή ελληνιστική (χρονικά η τελευταία διάλεκτος των αρχαίων ελληνικών) ήταν η Lingua franca (κοινή διαλεκτός) μεταξύ 300π.Χ.-300μ.Χ. σε όλη τη Μεσόγειο, την Εγγύς Ανατολή, και μερικές άλλες ευρασιατικές περιοχές. Ήταν δηλαδή η διεθνής γλώσσα που χρησιμοποιούσαν τότε διάφοροι λαοί για να συνεννοηθούν, όπως είναι τα αγγλικά σήμερα. Όποιος μη Έλληνας δεν γνώριζε ελληνικά τότε, τον θεωρούσαν αμόρφωτο. Ο Χριστός και οι Απόστολοί του, μιλούσαν ελληνικά. Χρησιμοποιώντας την ελληνική γλώσσα εξαπλώθηκε ο χριστιανισμός. Από το ελληνικό αλφάβητο δημιουργηθήκαν το Κυριλλικό, το Γοτθικό, Γλακοθικό, το Κοπτικό, το Αρμενικό, το Παλαιό Ιταλικό και το ΛΑΤΙΝΙΚΟ!!!!! Τι ειρωνεία Θεέ μου. Οι Ρωμαίοι πήραν από εμάς (τους Έλληνες της νοτίου Ιταλίας -Magna Graecia-) το αλφάβητο τους, και μετά από τόσους αιώνες εμείς οι τραγικοί Νεοέλληνες γράφουμε την ελληνική μας γλώσσα στο λατινικό αλφάβητο!!! Παλιά δεν υπήρχαν τα μικρά γράμματα, ήταν μόνο τα κεφαλαία. Άμα δείτε τα κεφαλαία γράμματα του ελληνικού και του λατινικού αλφαβήτου, είναι σχεδόν τα ίδια. Επίσης το ελληνικό αλφάβητο δεν ήταν ενιαίο. Σε μερικές περιοχές του ελληνισμού χρησιμοποιούσαν το R και το C.
Τα γκρίκλις σήμερα δεν χρησιμοποιούνται μόνο στο κινητό και στους υπολογιστές. Το να βλέπει κανείς πάνω σε ένα τοίχο το σύνθημα «gamo ti ratsa sas, tha pethanete», δείχνει ότι η χρήση τους είναι ευρύτατη. Αρκετοί νέοι (κυρίως) στις εκθέσεις τους στη θέση το «ξ» βάζουν το «κς», και στη θέση του «ψ» βάζουν το «πς», επειδή απλά, έχουν συνηθίσει. Οι περισσότεροι Έλληνες σήμερα έχουν ξεχάσει τα διαλυτικά την άνω τελεία και τον διπλό τονισμό μερικών λέξεων π.χ. ξεκίνημά-μάστοράς-θνητότητα-παράγωγα κλπ. Αυτό θα έχει και ως αποτέλεσμα να προφέρουμε λάθος αυτές τις λέξεις. Τα διαλυτικά, η άνω τελεία και ο διπλός τονισμός σχεδόν εξαφανίστηκαν!
Άλλωστε δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών επικρίνουν με σφοδρότητα το φαινόμενο των «greeklish». Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων σήμερα, οι ελληνικοί χαρακτήρες υποστηρίζονται θαυμάσια στο διαδίκτυο. Επομένως δεν υπάρχει λόγος (δικαιολογία) χρήσης των greeklish. Παλιά υπήρχε η «δικαιο»λογία ότι γράφουν γκρίκλις για να μην κάνουν ορθογραφικά λάθη. Τώρα όμως υπάρχουν (εκτός από τους υπολογιστές) και κινητά που διορθώνουν την ορθογραφία. Άρα, προσπαθήστε να σκεφτείτε άλλη «δικαιο»λογία.
Κείμενα γραμμένα με αυτό το σύστημα γραφής, είναι δυσανάγνωστα και πολλές φορές δυσνόητα. Πολλοί χρήστες του διαδικτύου αποφεύγουν να διαβάζουν μεγάλα κείμενα γραμμένα σε greeklish, καθώς είναι ιδιαίτερα κουραστικά κατά την ανάγνωση.
Πολλοί προσπαθούν να κρύψουν την ανορθογραφία τους, οχυρωμένοι πίσω απ' αυτόν τον τύπο γραφής. Αυτή δεν είναι λύση. Είναι προτιμότερο να διαβάζει κάποιος ένα ανορθόγραφο κείμενο γραμμένο στα ελληνικά, παρά τα τρισάθλια greeklish. Εξάλλου, αν δεν προσπαθήσετε να γράφετε στα ελληνικά, πως θα μάθετε να γράφετε ορθογραφημένα; Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση του καθηγητή Γλωσσολογίας, Γεωργίου Μπαμπινιώτη σε ημερίδα του Ινστιτούτου Επαρχιακού Τύπου στα Χανιά: «Εγώ θα έλεγα στον κόσμο που μας ακούει: «τη γλώσσα και τα μάτια σας». Θα έλεγα ότι σε ημέρες κρίσης θα πρέπει να σκύψουμε σε ό, τι καλύτερο διαθέτει αυτός ο τόπος, που είναι ο πολιτισμός μας, η παράδοση μας και με τον πιο εύγλωττο τρόπο η γλώσσα μας», ανέφερε ο κ. Μπαμπινιώτης και πρόσθεσε: «Δεν είναι απλό εργαλείο η γλώσσα. Είναι ο πολιτισμός μας, είναι η ιστορία μας, είναι η σκέψη μας, είναι η νοοτροπία μας, είναι η ταυτότητά μας. Πάνω από όλα η γλώσσα είναι αξία». Αυτό μπορεί οι νέοι άνθρωποι να το πληρώσουν ακριβά. Έχουμε ελληνικές γραμματοσειρές και μπορούμε, αξιοποιώντας το Διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά μέσα, να χρησιμοποιούμε τις ελληνικές γραμματοσειρές που έχουν το προτέρημα να δίνουν την εικόνα της λέξης, το οπτικό ίνδαλμα, και να μας συμφιλιώνουν με την ορθογραφία της λέξης και με τη σημασία της». Σε τηλεοπτική εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης ο κωμικός ηθοποιός Δημήτρης Δημόπουλος αναφέρθηκε με ιδιαίτερα καυστικό τρόπο σε αυτή τη νέα μάστιγα περνώντας τα δικά του μηνύματα. «Ας μην γίνουμε λοιπόν, οι αυτόχειρες της γλώσσας μας! Είναι αναγκαίο να γνωρίζουμε από πού ξεκινήσαμε, να γνωρίζουμε τις ρίζες μας, την ιστορία μας!». 
 Είναι ηθική μας υποχρέωση να προστατέψουμε την πολυτιμότερη γλώσσα του κόσμου, την ελληνική!
Έρευνα πριν λίγα χρόνια του Παιδαγωγικού τμήματος Νηπιαγωγών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας -η οποία είχε θέμα τα greeklish και διεξήχθη σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης- διαπίστωσε ότι η εκτενής χρήση των greeklish οδηγεί σε αύξηση των ορθογραφικών λαθών στα γραπτά του σχολείου. Πράγματι! Η γλώσσα είναι ζωντανή και όταν επιπεδοποιείται συνειδητά, δεν μεταφέρει την ουσία της κουλτούρας, της παράδοσης που κουβαλάει μία γλώσσα με ιστορία, πολιτισμό, κανόνες και όλα τα συναφή όπως είναι η ελληνική γλώσσα.
Αν αδιαφορήσουμε, αύριο είναι βέβαιο ότι από τα greeklish θα βρεθούμε στα «ούτε γρυ ελληνικά». Το νεοσύστατο κράτος των ΗΠΑ παραλίγο να υιοθετήσει την ελληνική γλώσσα σαν επίσημη, παρόλο που οι κάτοικοι της τότε ήταν αγγλόφωνοι (η πλειονότητα) και γαλλόφωνοι (η μειονότητα).
Παρατηρείται πως τα greeklish χρησιμοποιούν συνηθέστερα οι νεαροί (κάτω των 24 ετών), οι ανορθόγραφοι και οι αριστεροκομμουνιστές. Επίσης οι Κύπριοι τα χρησιμοποιούν πολύ πιο συχνά απ’ότι οι Ελλαδίτες.
Πολλά λέχθηκαν για την περιβόητη δήλωση του μέγα ανθέλληνα Χένρυ Άλφρεντ Κίσινγκερ. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι όντως ειπώθηκε, άλλοι όμως λένε ότι είναι ένας μύθος. Βέβαια οι περισσότεροι μύθοι στηρίζονται σε αληθινά γεγονότα. «Ο ελληνικός λαός είναι δυσκολοκυβέρνητος και γι’ αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετισθεί. Εννοώ, δηλαδή, να πλήξουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει, για να μη μας παρενοχλεί στα Βαλκάνια, να μη μας παρενοχλεί στην Ανατολική Μεσόγειο, σε όλη αυτή τη νευραλγική περιοχή μεγάλης στρατηγικής σημασίας για μας, για την πολιτική των ΗΠΑ». Το θέμα είναι ότι οι Έλληνες που γνωρίζουν πολύ καλά την ιστορία των προγόνων μας, επηρεάζονται μόνο και μόνο με τη σκέψη ότι καταγόμαστε από ανθρώπους σαν τον Λεωνίδα και τον Σωκράτη. Ο Κολοκοτρώνης ενώ ήταν μερικώς αγράμματος, γνώριζε πολύ καλά την αρχαία ελληνική μας ιστορία. «Μόνο ωσάν εμάθαμε τα πρώτα γράμματα και είδαμε ποιους είχαμε προγόνους, θελήσαμε να τους μοιάσουμε και αναλάβαμε τον αγώνα» -Θεόδωρος Κολοκοτρώνης- Οι παπάδες τότε (πριν την επανάσταση) αποφάσισαν να βαφτίζουν τα παιδιά με αρχαιοελληνικά ονόματα για να ξυπνήσουν μέσα τους το μεγαλείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Έπρεπε τα παιδιά να μην νιώθουν ραγιάδες, αλλά ΕΛΛΗΝΕΣ, απόγονοι Μεγάλων ανθρώπων, και ότι άμα το πιστέψουν, μπορούν να κάνουν απίστευτα πράματα. Σχετικά ο Αλή πασάς έλεγε «εσείς οι Ρωμιοί, μπρε, κάτι μεγάλο έχετε στο κεφάλι σας. Δε βαφτίζετε πια τα παιδιά σας Γιάννη, Πέτρο, Κώστα, παρά Λεωνίδα, Θεμιστοκλή, Αριστείδη! Σίγουρα κάτι μαγειρεύετε».
Η γλώσσα λοιπόν έχει άμεση σχέση με την εθνοτική μας ταυτότητα. Και άμα χαθεί η ταυτότητα και η εθνική συνείδηση, τότε το έθνος μας θα βρίσκεται στα πρόθυρα της εξαφανίσεις. Πολλά μεγάλα έθνη της αρχαιότητας δεν κατάφεραν να επιβιώσουν: Σουμέριοι, Ακκάδες (οι Βαβυλώνιοι θεωρούνται Ακκάδες), Χετταίοι, Αιγύπτιοι (σήμερα εξαραβίστηκαν), οι σημερινοί Αραμαίοι δεν έχουν καμιά σχέση με τους αρχαίους Αραμαίους, Φιλισταίοι, Φοίνικες, Σκύθες, Αβάροι, Χαζάροι, Γέτες, Δάκες, Λυδοί, Λύκιοι, Φρύγες, Μυσοί, Μοισοί, Ούνοι κ.α. Νομίζετε ότι το δικό μας έθνος «έν' να χαθεί, όντας ο κόσμος λείψει»;; Οι εθνογλωσσολόγοι αναφέρουν 75 «νεκρές» γλώσσες μόνο στην Ευρώπη και την Μικρά Ασία!!! 
Ο Μακρυγιάννης ενώ ήταν αγράμματος, κατανοώντας τη σημασία των γραμμάτων έγινε αυτοδίδακτος συγγραφέας Ὁ Μακρυγιάννης σεβόταν τὴ μόρφωση -«ὡς λιοντάρι πολεμοῦσε καὶ ὡς φιλόσοφος ὁδηγοῦσε» θὰ πεῖ γιὰ τὸν πρῶτο του ἀρχηγό, τὸ Γῶγο.
Ο Γιώργος Σεφέρης, θέλοντας να περιγράψει την αξία του βιβλίου τού Γιάννη Μακρυγιάννη, είχε γράψει: «…είναι ο πιο σημαντικός πεζογράφος της νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας, αν όχι ο πιο μεγάλος, γιατί έχομε τον Παπαδιαμάντη».
Ο Σεφέρης έγραψε για τον Μακρυγιάννη: Αν ο Μακρυγιάννης μάθαινε γράμματα την εποχή εκείνη, πολύ φοβούμαι πως θα έπρεπε να απαρνηθεί τον εαυτό του, γιατί την παιδεία την κρατούσαν στα χέρια τους οι «τροπαιούχοι του άδειου λόγου».
«Ο Μακρυγιάννης είναι ο πιο μορφωμένος αγράμματος» -Σεφέρης-
Ο Μακρυγιαννης δεν ήξερε λοιπόν να γράφει. Κατάλαβε όμως την αξία της γραφής και ζήτησε να του μάθουν να γράφει. «Δείξετέ μου πώς να ζωγραφίσω το Ο και το Η», τους είπε. Του λένε « μα υπάρχουν δυο Ο, το όμικρον και το ωμέγα, και τέσσερα Η, το ήτα, το ιώτα, το έψιλον γιώτα και το όμικρον γιώτα». Ο Μακρυγιάννης ήθελε όσο τίποτε άλλο να μάθει να γράφει.

ΝΟΜΙΖΕΤΕ  ΠΩΣ  ΔΕΝ  ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ  Η  ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΓΛΩΣΣΑ;;  
Όσοι δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι κινδυνεύει άμεσα να χαθεί το ελληνικό αλφάβητο και κατ’επέκταση η ελληνική γλώσσα, είναι αφελείς. Όσους δεν τους νοιάζει, είναι γραικύλοι.
Σήμερα υπάρχουν για παράδειγμα 36χρονοι Έλληνες που η τελευταία φορά που χρησιμοποίησαν το ελληνικό αλφάβητο ήταν πριν 18 χρόνια. Δηλαδή στο δεύτερο μισό της ζωής τους, χρησιμοποιούν μόνο το λατινικό αλφάβητο!!! Αυτό ισχύει για όσους τελείωσαν ελληνικό σχολείο. Όσοι 36χρονοι πήγαν σε αγγλόφωνες σχολές (κάτι που είναι πολύ τρέντυ στην Κύπρο) χρησιμοποιούν το λατινικό αλφάβητο τα τελευταία 25 χρόνια της ζωής τους (μόνο στο δημοτικό η παιδεία τους ήταν ελληνική). 
Δεν ξέρω τι άλλο πρέπει να γράψουμε για να καταλάβει ο αναγνώστης πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα.
Βέβαια υπάρχουν και πολλοί που για 12 χρόνια (Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) πήγαιναν σε αγγλική σχολή (ειδικά στην Κύπρο), και μόνο στο μάθημα των Νέων Ελληνικών χρησιμοποιούσαν το ελληνικό αλφάβητο. Για αυτούς σήμερα (ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ), το ελληνικό αλφάβητο τους φαίνεται σαν κάτι το ξένο, σαν το κυριλλικό ένα πράμα.

Τη χρονιά 2011 (σε μια περίοδο που τους νέους μας δέρνει μια ατέρμονη λεξιπενία, και η κοινωνία μας μαστίζεται από τα greeklish), το ΑΚΕΛ μείωσε τις ώρες διδασκαλίας της Νέας Ελληνικής γλώσσας, και έβαλαν τα αγγλικά στην... πρώτη τάξη του δημοτικού!!!*2
Κατά τη σχολική χρονιά 2011-2012, σύμφωνα με τα νέα αναλυτικά προγράμματα το βιβλίο «Νεοελληνική Γλώσσα» σταμάτησε να διδάσκεται στο γυμνάσιο. Το βιβλίο αυτό διδάσκονταν όλα τα ελληνόπουλα, τόσο στην κυρίως Ελλάδα όσο και στην Κύπρο επί σειρά ετών. Γενικά το βιβλίο των Νέων Ελληνικών ήταν πάντα το ίδιο σε Κύπρο και κυρίως Ελλάδα, μέχρι το 2011. Οι φιλόλογοι είχαν εντολές να διδάσκουν Γλώσσα (τρεις ώρες εβδομαδιαίως) και Λογοτεχνία (δυο ώρες εβδομαδιαίως), σύνολο πέντε ώρες. Παλαιότερα οι ώρες διδασκαλίας των Νέων Ελληνικών ήταν τουλάχιστον εφτά. Επίσης, οι καθηγητές είχαν εντολές από το Υπουργείο Παιδείας να μιλούν στα παιδιά στην κυπριακή διάλεκτο!!!

Νομίζω καταλαβαίνετε για ποιο λόγο γίνονται αυτά. Στην προαιώνια ελληνική νήσο Κύπρο, από το 1974 και εντεύθεν, οι διάφορες κυβερνήσεις προσπαθούν να δημιουργήσουν «κυπριακή εθνική συνείδηση» (αποεθνοποίηση-εθνογένεση).
Από τη σχολική περίοδο 2011-2012 στα βιβλία της «Νέας Ελληνικής Γραμματικής» της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού τα φωνήεντα είναι 5 και τα σύμφωνα 15. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με καταγγελία του συλλόγου δασκάλων Ανατολικής Αττικής καταργούνται το «η» και το «ω», προστίθεται ως φωνήεν ο δίφθογγος «ου», καταργούνται τα διπλά σύμφωνα «ξ» (γράφεται κσ) και «ψ» (γράφεται πσ) ενώ προστίθενται ως νέα και αυτόνομα σύμφωνα το «ντ», το «μπ» και το «γκ». Επίσης καταργούνται τα διγράμματα ει, αι, οι, υι, ου.
Ο βουλευτής Βύρονας Πολύδωρας ανέφερε… «Επειδή όλα δείχνουν και μας κάνουν να υποψιαζόμαστε πως τα πράγματα οδηγούνται και καθοδηγούνται ύπουλα και ταχέως στη λεγόμενη φωνητική γραφή και κατ’ επέκταση στην αντικατάσταση του ελληνικού αλφαβήτου από το λατινικό, όπως θεαματικά, προοιμιακά όσο και προκλητικά φαίνεται από τα εισαγόμενα νέα σύμφωνα «μπ, ντ, γκ».  …το αναλλοίωτο και το απαραβίαστο της Ελληνικής γλώσσας ως αδιάσπαστου στοιχείου της εθνικής μας ταυτότητας και του Ελληνικού πολιτισμού.» Πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας είναι ο Ι. Καζάζης. Το συγκεκριμένο βιβλίο προκηρύχθηκε το 2003. Το 2005 η συγγραφή του ανατέθηκε στη συγγραφική ομάδα: Ειρήνη Φιλιππάκη- Warburton, Μιχάλης Γιωργιαφέντης, Γεώργιος Κότζογλου, Μαργαρίτα Λουκά, ενώ εγκρίθηκε από το συντονιστικό συμβούλιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου το 2008. https://encrypted-tbn2.gstatic.com /images?q=tbn:ANd9GcR52Way87TRIN0elHt4vn72VO6LkJXpjHzis9Y4n380g6S9766O-w
Η  ΠΡΩΗΝ  ΥΠΟΥΡΓΟΣ  «ΠΑΙΔΕΙΑΣ»  ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ  ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΕ  ΤΟ  ΕΛΛΗΝΙΚΟ  ΑΛΦΑΒΗΤΟ  ΜΕ  GREEKLISH  ΣΤΑ  DVD  ΤΩΝ  ΒΙΒΛΙΩΝ!!!  http://1.bp.blogspot.com/-c_jn5fGxPBI/TnjF3VqNAsI/AAAAAAAAexA/_gQLGOC2m_c/s400/1.jpg   Οι εθνοπροδότες-γραικύλοι απόγονοί (όμοιοι) της θα εξαφανίσουν το ελληνικό αλφάβητο, μέχρις οτου εξαφανιστεί και η ελληνική γλώσσα οριστικά. Η γλωσσική μας πολιτική, μετά το 1976, παραπέμπει στα «Θυέστεια Δείπνα», που έγιναν η βαριά κατάρα που αφάνισε τον οίκο των Ατρειδών. Έτσι και η κατάρα για την εγκληματική γλωσσική μας πολιτική θ’ αφανίσει κι εμάς. 
*2= Χωρίς να υπολογίζουμε τα κράτη με περιορισμένη αναγνωρισιμότητα και τις εκατοντάδες αυτόνομες περιοχές, υπάρχουν 207 κράτη. Στα πλείστα κράτη του κόσμου η διδασκαλία ξένης γλώσσας διδάσκεται στην 6η τάξη του δημοτικού ή την 1η τάξη του γυμνασίου. Τα μοναδικά κράτη στον κόσμο που διδάσκουν ξένη γλώσσα από την πρώτη τάξη του δημοτικού είναι η Νορβηγία, το Λουξεμβούργο και η Μάλτα. Το 2011 η Κύπρος έγινε το τέταρτο κράτος στον κόσμο που διδάσκει ξένη γλώσσα από την πρώτη τάξη του δημοτικού (δηλαδή σε εξάχρονα παιδιά!).

Υ.Γ.  Στὶς δέκα λέξεις μας οἱ πέντε εἶναι ξένες. Ὁλοταχῶς βαδίζουμε πρὸς μιὰν ἐσπεράντο παρὰ πέντε. Κανένας Ἡρώδης δὲν θὰ τολμοῦσε νὰ διατάξει τέτοια γενοκτονία, ὅπως αὐτὴ τοῦ τελικοῦ -ν· ἐκτὸς κι ἂν τοῦ ᾿λειπε ἡ ὀπτικὴ τοῦ ἤχου.  -Οδυσσέας Ελύτης-
«Μήγαρις (μήπως τάχα) έχω τίποτε άλλο στο νου μου πάρεξ (εκτός) ελευθερία και γλώσσα;» -Διονύσιος Σολωμός- 
 Γλώσσα και εθνική ελευθερία πάνε μαζί. Η γλώσσα είναι το σπαθί της ελευθερίας, κι απ’ την όψη της γλώσσας και της γραφής γνωρίζει κανείς το μέγεθος της ελευθερίας, που είναι άξιος να σηκώσει ένας λαός…».
«Γλώσσα μου μυριολάλητη μην θαρρείς σε προδώσω, μην τάχα σε απαρνηθώ, σ' άλλα καλά να ενδώσω, λαλιά μου, εσύ, πεντάμορφη, πάντα θα σε χρυσώνω…»
«Το πρώτον βιβλίον παντός Έλληνος είναι το Λεξικόν της γλώσσης του» -Αδαμάντιος Κορραής- 


Βλέπε http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5ivG8EEwhjk    (βίντεο)
Βλέπε http://www.youtube.com/watch?v=W1kLe4Fi7kg     (βίντεο)

Προφήτες δεν είμαστε, αλλά είναι πολύ λογικό πως σε μερικές δεκαετίες τα ελληνικά θα μετατραπούν σε αγγλική κρεολική γλώσσα (αγγλοελληνική με τη χρήση του λατινικού αλφαβήτου). Οι αγγλικές κρεολικές γλώσσες υπάρχουν σε πρώην αγγλικές αποικίες. Οι ελληνικές περιοχές της Κύπρου και της Επτανήσου, ελαχιστότατα επηρεάστηκαν από την αγγλική γλώσσα. Σήμερα στην Κύπρο άτομα άνω των 65 ετών, γνωρίζουν μόνο το «yes» και το «no». Οι νέοι είναι το πρόβλημα. Όταν ο Μουσταφά Κεμάλ -Ατατούρκ- εισηγήθηκε και πέτυχε την υιοθέτηση του λατινικού αλφαβήτου το 1928 (για να εξευρωπαΐσει τους τουρκομογγόλους συμπατριώτες του), οι τούρκοι το δέχτηκαν επειδή δεν είχαν κάποιο δικό τους αλφάβητο, χρησιμοποιούσαν το αραβικό. Οπόταν οι τούρκοι τότε, δεν ένιωσαν ότι θα χάσουν κάτι το δικό τους.

Βλέπε παρμφερές άρθρο  http://spartiatisarthra.blogspot.com/2012/02/blog-post.html 
 



Από τη σχολική περίοδο 2011-2012 στα βιβλία της «Νέας Ελληνικής Γραμματικής» της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού τα φωνήεντα είναι 5 και τα σύμφωνα 15. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με καταγγελία του συλλόγου δασκάλων Ανατολικής Αττικής καταργούνται το «η» και το «ω», προστίθεται ως φωνήεν ο δίφθογγος «ου», καταργούνται τα διπλά σύμφωνα «ξ» (γράφεται κσ) και «ψ» (γράφεται πσ) ενώ προστίθενται ως νέα και αυτόνομα σύμφωνα το «ντ», το «μπ» και το «γκ». Επίσης καταργούνται τα διγράμματα ει, αι, οι, υι, ου.



Η  ΠΡΩΗΝ  ΥΠΟΥΡΓΟΣ  «ΠΑΙΔΕΙΑΣ»  ΑΝΝΑ  ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ   ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΕ  ΤΟ  ΕΛΛΗΝΙΚΟ  ΑΛΦΑΒΗΤΟ  ΜΕ  GREEKLISH  ΣΤΑ  DVD  ΤΩΝ  ΒΙΒΛΙΩΝ!!! 



Προφήτες δεν είμαστε, αλλά είναι πολύ λογικό πως σε μερικές δεκαετίες τα ελληνικά θα μετατραπούν σε αγγλική κρεολική γλώσσα (αγγλοελληνική με τη χρήση του λατινικού αλφαβήτου)


«Γλώσσα μου μυριολάλητη μην θαρρείς σε προδώσω, μην τάχα σε απαρνηθώ, σ' άλλα καλά να ενδώσω, λαλιά μου, εσύ, πεντάμορφη, πάντα θα σε χρυσώνω…»



 
 Νόου  Κόμεντ!!!

2 σχόλια:

  1. υπαρχουν 36χρνοι που εχουν να χρησιμοποιεισουν ελληνικο αλφαβητο 18 χρωνια?απο που που ακριβος το συμπερανες αυτο?μηπος το ειδες στον υπνο σου?
    δεν βλεπω να πραπωνιεσαι για τα αρχαια που μας καταστρεφουν και την πδια και την γραμματικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είσαι πέραν του δέοντος προσηλωμένος στα αρνητικά σημάδια της σήμερον. Είσαι έμμονος στην ιδέα ότι κάποιος προσπαθεί να καταστρέψει την Ελλάδα και τον ελληνικό πολιτισμό. Χαλάρωσε λιγάκι, τα ατεκμηρίωτα και ελαχίστου ποσοστού παραδείγματα που δίνεις που βασίζονται σε δικές σου παρατηρήσεις και σε καμία σοβαρή έρευνα ή στατιστικά μπορούν να παραμυθιάζουν μόνο λίγους (εύχομαι). Όταν αναφέρεις "γεγονότα" καλό θα είναι να παρουσιάζεις και τις αντίστοιχες πηγές-ιστοσελίδες.
    Δεν αντιλέγω ούτε διαφωνώ μαζί σου, όντας κι εγώ Έλληνας της Κύπρου(δεν ξέρω πλέον πώς να το γράψω για να μην θίξω κανέναν, "Ελληνοκύπριος, Έλληνας της Κύπρου, Κυπραίος....") πιστεύω και είμαι σύμφωνος μαζί σου σε πολλά σημεία. Απλώς με εκνευρίζει πάντα η ατεκμηρίωτη, αστοιχείωτη, πομπώδης τάση επαρχιωτισμού εν τέλει να πείσω τον άλλον με όποιο κόστος. Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα. Το να λες τα πράγματα ως έχουν είναι καλύτερο από το να τα δραματοποιείς. Κανένας Έλληνας δεν θα ξεχάσει πως το "είμαι" γράφεται με ει και αι έστω κι αν το γράφει ime στα greeklish. Δε θα το ξεχάσει αν το έχει μάθει. Και μάλιστα η ελληνική γλώσσα άλλαξε ήδη αρκετές φορές ορθογραφία, γεγονός που εμένα με μπερδεύει περισσότερο από τα greeklish. Πολλές φορές διερωτόμαι αν θα γράψω καμία ή καμμία, παρουσιαστείτε ή παρουσιαστήτε, θέλει ή θέλη, παρουσίαση ή παρουσίασι (εννοείται και ξέρω ποια είναι καθαρεύουσα και ποιά η κοινή απλώς αναφέρω πως υπάρχουν πολλά βιβλία που γράφονται με την μία ή την άλλη γραμματική της γλώσσας).
    Εν ολίγοις, γκετ του δε πόιντ, μη λες παπαριές που δεν ισχύουν, γίνε ρεαλιστικός, λιγότερο παθιασμένος Έλληνας, για τους λανθασμένους λόγους, και καταδεκτικός.
    Ευχαριστώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή